FRISS
TRAFIK KÖR
TRAFIK
ELŐADÁSOK
KIÁLLÍTÁSOK
PROJEKTEK
PIKNIKEK
TÚRÁK
KOCKAHÁZ
FUGA
DÉK
TRAFIK-DÍJ
MŰHELY
SAJTÓ
PARTNEREK
KAPCSOLAT
IN ENGLISH

Kép


A sajtóban megjelent cikkek a Trafikról:

Happy ending: elkészült a TRAFIK Kortárs Művészeti Pont

Trafik kiállítótér - Dabas

Díjazták épített örökségünk gondozóit




2011.12.03.: Trafik Kör az Urban Report magazinban

A dabasi Trafik – Kortárs Művészeti Pont és a gyóni Kör utcai közösségi akció bekerült Románia legújabb építészeti magazinjába, az Urban Reportba. A folyóirat célja az, hogy felkutassa és bemutassa Kelet-Európa és a Balkán rendhagyó építészeti szemléletű (elsősorban közösségi) projektjeit. A magazin szerkesztősége 2011. december 2-án este bemutatót tartott Budapesten, a Művészetek Palotájában, ahová a Trafik Kör tagjai is meghívást kaptak. A program rövid prezentációkkal kezdődött, majd beszélgetéssel zárult. A diskurzus során olyan kérdések merültek fel, mint: Európa keleti felén egy átmeneti állapotot élünk-e meg, vagy a válság ebben a régióban állandó, és tekintsünk rá úgy, mint adottság? Továbbá felmerült az építészek a válságban és a válság után betöltött szerepének a kérdése is. A résztvevők egyet értettek abban, hogy a hagyományos felfogás az építészetről megtörni látszik, s változás előtt áll a szakma.

A Trafikról és a Kör utcáról megjelent cikk ide vagy a képre kattintva olvasható!
trafikkor

 

 Média Építészeti Díja 2010

A Heti Válasz (47. évf. 10. szám. 2010.11.25.) is beszámolt a Média Építészeti Díja 2010-ről (a magazin két munkatársa is ott ült a zsűriben). Sümegi Noémi: Üzlet, iskola, trafik című írásából a Trafik Körre vonatkozó részt idézzük:
"Az épületek ismertetésekor aztán kiderült, hogy a "körítés" legalább annyira fontos, mint az épület látványa vagy használhatósága. A legélvezetesebb prezentációt Ligetvári István tartotta egy dabasi trafikról, ami építészetileg ugyan csak szűk korlátok között értékelhető, ám hozzáadott értékként jelenik meg a mögötte meghúzódó emberi és társadalmi történet. A trafikot ugyanis egy házaspár vásárolta a '70-es években mozgáskorlátozott fiának, aki aztán "mindenki Lacikájaként" dolgozott ott évtizedekig, a környék nagy örömére. A legendává vált Laci bácsi sorsa mellett nem elhanyagolható az a korkép, ami a trafikok történetével, majd a megváltozott fogyasztói szokásokkal kirajzolódik. Erre érzett rá az a civil kezdeményezés, amely - a régi mozik megmentéséhez hasonlóan - mozgalmat indított a már ledózerolásra váró épület megőrzéséért."
(A kép jó minőségben és nagyobb méretben letölthető, ha rákattint!)
trafikkor
Sümegi Noémi tárgyi tévedése a szövegben, hogy összemos két történetet: az '56-os trafikot építi meg a Laci bácsi édesapja, és a '79-ben épült trafikot már Laci bácsi, mondhatni kapja a városi tanácstól.
Azon már lehetne vitatkozni, hogy trafik építészetileg csak szűk keretek között értékelhető. A cikk szerzője - remélhetőleg - arra gondolhatott, hogy sokkal kisebb épületről van szó, mint a többi, versenyben lévő iskola, bevásárlóközpont, stb. Építészetileg azonban ettől még lehetne értékelni, hiszen minden benne van, amiről az építészet szól.
____________________________________________________